Saturday, May 21, 2011

Kem Biodiversiti .

Last year ,geng upper six telah mengikuti satu kem iaitu Kem Biodiversiti , tujuan sebenar kem ni dijalankan untuk mengeratkan silaturrahim sesama kami sambil menikmati kehijauan alam yang serba indah ni . Kem ni bertempat dkt Wang Ulu Kuala Perlis . Kami semua berada di sana selama 3hari 2malam , seronok sangat! Time sampai sana ,pihak bertggjawab bagi kami sedikt taklimat & terus rehat , pada malamnya kami melakukan aktiviti yg sgt menarik iaitu sesi muhasabah diri .ada la yg meluahkan ttg ketidakpuasan hati , ada yg okay-2 jaa & mlm tu juga ramai yg nges , mungkin sbb baru sedar tentang kesilapan diri sendiri kot , 

sesi muhasabah diri .

err okay! then mlm tu jugak kami meneruskan lagi aktiviti ,kami kena cabut kertas tu then kami kena lakonkan watak yg tertera kt kertas tuu , goshhh ! tau aku dapat apa? aku kena lakonkan watak orang yg tension sampai kena hentak kepala dkt lantai ,pastuuuu tarik-2 rambut lagi , malu sngat , :) tapi best sebab semua orang kena buat ,tapi watak lain-2 .

Hari ke-2 ,pagi dimulakan dgn senaman ringan then berjogging ,haha lama tk jogging penat ! pastu kami dibahagikan kepada beberapa kumpulan .
kami diberikan beberapa keping kertas ,saletip dan bata ! tugasan kami adalah untuk mendirikan seberapa byk bata yg ada di atas kertas yg diberikan ,setiap kumpulan perlu bekerjasama ,kertas tu kami jadikan tiang untuk bata tersebut . hahaaaaaa tak ingt pulak aku berapa byk bata yg dapat dinaikkan . tapi kumpulan aku dapat numb 2 yeyaay!
kumpulan ni yg menang :)

Aktiviti seterusnya , mata kami perlu diikat dan kami kena jalan smbil pegang kawan , takboleh lepas kawan nanti sesat , dengar mcm takut? tapi tak sgt la , mata kami ditutup pastu kami kena ikut ja tali-2 yg ada jgn sampai terlepas tali tuuuu ,kalau tak haaaaaaa -,- taktau laaaa
seronok wey buat aktiviti ni ,aktiviti ni menguji tahap kesabaran kita :)

Pastu kami masuk gua , first time kot gelap sgt . tapi batu dalam gua tu semua sejuk :p kami kena ikut orang depan, mmg mencabar sgt . hehe ada yg lekat celah-2 batu gua tuuu , ada yg kami kena ngesot dlm tempat yg kecik sgt , ada yg kami kena turun tempat yg curamm , sgt mencabar tapi best ;')
yeay finally ! berjaya jugak keluar dari gua :')
muka excited + penat :D
tgk la baju ,seluar belengas mcm apa lagi . haha
merangkak sana ,terjun sana terjun sini dlm gua tuuuuu .

Next kami mendaki bukit pulak , syok oh ! walaupun still penat , tapi syok sangat .. hehe ..
cepat cepat hehe xD
selamat sampai di kemuncak ,jyeahoo 
besttttt :)
mereka berempat saja yg berlainan bangsa ,
tapi kami tetap 1malaysia :)
permandangan yg cukup indah 
sejuk mata memandang :)
lps tu haa tunggu apa lagi ayuh kawan-2 kita turun ,
hari dah nak malam .

Malamnya pula kami buat aktiviti dlm kumpulan , debat , aku kumpulan nelayan Kuala Perlis kot ,aku pun tk ingat :\

Hari ke-3 hari terakhir disitu ,pagi seperti biasa senaman ringan dan jogging . pastu mulakan aktiviti mengunakan kompas , kena carik klu seterusnya berdasarkan bearing yg diberikan ,kalau silap tgk kompas habis la.. 

Last buat aktiviti dlm bulatan ,uji minda . kita kena pantas untuk menjawab kalau depa tya kita , kalau lmbat jawab kita kalah ahahah :P

Kenangan sebelum balik 
kenangan bersama form6 smkdsa the best
miss you all ,
:))


_________________________________________________________________________________

No comments:

Post a Comment