Tuesday, April 5, 2011

PENANG YG SGT HAPPENING! :D

salam satu malaysia . nampak nya blog aku nie dah makin bersawang , yelaa kalau takkk . hari-2 aku cuci mop semua lah dkt blog ni . kadang ada ja benda yg aku nk tmbah kt blog ni . heeehe , tapi skrg disebabkan rutin harianku telah berubah . so aku pun jarang la menhapdet blog tersayang ni . he he :P okay? see title dkt atas tu? apa yg Penang? apa yg Pening? OPPSS ! not Pening okay . but HAPPENING . :") hehe , actually tak plan pun lah nk pergi Penang ni . nak dijadikan cerita . pada sabtu yg lepas . my mum kejut aku awal pagi beb . kul7 a.m. dah kejut . satu rumah bising . haishh -,-' nak lena pun takbule , tapi nasib lah aku bgn . kalau idak . rugi oooo. hehehe . berlaku lah sesi soal jawab dalam keadaan yg agak mamai . 

mama : along , nak pi dak?
aku    : nak pi mana mama? (sambil gosok-2 mata *eheh tipu ja)
mama : nak pi penang . wan ajak pi tgk rumah maklang . pi ramai-2 la . makngah semua pi .
aku    : adik alif pun pi lah? *ni marka ksygn ni , cumey sgt budak tecik syg along ni*
mama : haa , pilaa . nak pi dak?
aku    : NAKKK .--> teruih bukak mata luas-2 , mgeliat then mandi . hehehe


okay dah siap semua . gerak pi rumah wan , angkut barang-2 yg patut . yelaa angkut abes tv semua . paklang nk pindah dok Penang .. dulu paklang stay dgn wan . okay dlm kul8.30a.m. jugak la bergerak ke Penang . sampai sana terus lah naik ke tingkat 5 . paklang dok pangsapuri . but okay lah :) baru rasmi kott . hehe . tapii .. bila bukak ja rumah tu . alamakk , berdebu gila . yela rumah baru! so kami dan kami dan kami adik beradik semuanya bertungkus lumus membersihkan dulu rumah tu . then pas selesai , lunch bersama . solat . rehat . dan la aku lelap sat . kul5 ptg mama gerak tny nak pi dak jalan-2 kot Penang? aku pun ikut jela . pi Balik Pulau . pastu Batu Feringhi . smpai ke mlm . singgah Padang Kota . tapi sygg . parking penuh ! so takbule singgah . sgt sedih , tapi best jugak sbb dpt makan tepi pantai dkt area Qb . :') hehe . sampai rumah pun kul 12.30 tgh mlm . then mandi-2 solat lenaaaa !

esoknya 3 April , Birthday adik Adam pulak , tny dia nk p mna? sbb dia kan birthday boy . yg ke -10 . hehe . HAPPY BIRTHDAY TO YOU ABANG ADAM bukan adik dah okay!! :) dia kata tingin mandi pantai . so abah bawak kami semua ke pantai dkt area Teluk Kumbar . mandi pantai mang best gila :P sampai merelit dah akuu! ada byk sgt pict yg diambil , mybe nanti akan di upload ! hehe . main tanam-2 dkt pasir lah , hehe , mang shok tak terkata . pas mnd pantai gerak melawat adek maklang dkt Permatang Pauh . Then bertolak balek Perlis . itu je kott . gambar dlm proses. hehe , k la nak lena sok keja . opss ! lupa pulak , today aku start kerja . hehe . sgt best gila tapi nantikan pada entry seterusnya , good night , bye-2 & Assalamulaikum :)

No comments:

Post a Comment