Monday, December 27, 2010

Terengganu , Here I Come ! :)

hye alls .apa khabaq ? lma tak updte . agak bz sket .
pd 24 dec yg lalu . aku pi merantau kat negeri orang lakk . nun jauh di timur . mana lagi . Terengganu laah .
mlm tuh naik bus kul 830p.m. ohh dlm hati dupdap jgk nak naik bus . yelaa mcm mcm kat berita skang . tapi takpa . dok mntak tak jd pape lah ! 

Alhamdulillah . sumenya selamat . aku . abah . mama selamat tiba di Stesyen bus Kuala Terengganu kul 530a.m gituu . laju jgk driver tuh bawak . takleh tido aku haishh -.-"
sampai sana . yeah my dad call mmbe deaa . haha . sep sket naik cab ! lala . :D tngu pny tngu Haa. itu dea driver kami . hek3.. pastu kami sume ke Homestay kat area Kuala Berang nuu . jauh jgk nak pi sana . aku bajet dekat jah ! dalam stgh jam gtu .

bila sampai homestay tuu - kami disediakan sarapan pagi . kalau kat Terengganu . mesti la nasi dagang . dahla aku tak bape nak suka . haha . makan jgk laa sket lapaq punya pasai . then aku mkn je kopok ikan . sedap ! :)
pas mkn mkn . ejas hantaran . mandi mandi la . satg berebut bilik air . yelaa . orang ramai . akad nikah dlm kul 1030a.m . soo pakat pila Masjid ramai ramai .
mcm biasala .
Lps tuh . dgn sekali lafaz je . sahh ! Alhmdulillah .

Selamat Pengantin Baru .
Semoga kekal bahagia hingga ke akhir hayat :) 

pakat balik rehat kat Homestay . but aku . abah mama & ada la 2 3 orang mmbe abah pi Pasar Sehari . depa kata dibuka hari Rabu dan Sabtu ja . dari 9a.m. to 1p.m. kami pi usha jela . biasa jaa . cm kat pasar tani . abah beli ikan bilis + kopok ikan . balik homestay semula then pakat siap siap nak pi kenduri . 
Dlm kul2ptg . kami pun sampai kat umah pgantin perempuan . aku kena pegang hantaran plak . aish ~ segan segan . tapi okay jee . glamour yoou orang sume tgk ! haha . pulun .
then pgantin dismbut naik atas umah . sanding . makan . pas mkn . kami sume pun say bye bye to pgantin . haha . kenyang sudah ! so - jalan la lagi .

kami pi Pasar Payang . konon nk shopping la kain kain 
lama aku takpi . last pi bila ntah . byk betoi yg dah berubah . 
rambang mata aku tgk baju baju . lawa sgt ! harga pun okay ! 
haha . mama lagila suka . borong mcm mcm . kain batik . baju . kain . dan sebagainya . hehe . :D
aku ingt nak beli skawl . tp takde yg lawa. tudung bawal tuh byk la .so takbeli pape lahh ! 

 Pasar Payang ! 
turun dari Pasar Payang . pi bawah tuh beli kopok lekoo . tingat kat orang rumah . beli budu . membeli sungguh 
bukan selalu nak mai sini . so baik beli . nanti bila balik nyesal plak tak beli kan ?

turun sana . abah lak nmpak durian . minat sungguh durian . haai . singgah sat ! 

abah ngn durian :)

 durian 2 singgit .
lepak tepi laut .tenang sgt ! tgk permandangan . tgk gelagat orang . tgkp gambar . 






cantik sungguh permandangan kan ? tenang ja -.-

dah senja . balik hotel . mandi , siap . turun makan kat blkg hotel . tepi laut . best :)
 kul840p.m. mmbe abah antaq pi stesyen bus KT . salam salam ngn depa . bye byee .
naik bus kul9p.m . aku lena truih . letih gilaa . tak kira sapa dah .
tgk dah smpai Perlis kul515a.m.
Alhamdulillah . semuanya berjalan dgn lancar . 
balik rumah . sambung tido . 
END 

No comments:

Post a Comment